Ads 468x60px

-

Monday 9 April 2012

KENAPA RONALDO MENONGGENG DI PADANG?


REAL MADRID, 9 Apr - Cristiano Ronaldo, Victor Valdes dan beberapa pemain utama Barcelona dan Real Madrid bakal terlepas pertembungan 'El Classico' pada 21 April ini di stadium Nou Camp, jika dilayangkan satu lagi kad kuning oleh pengadil.

Bagi pasukan Barcelona, Victor Valdes, Seydou Keita, Alexis Sanchez dan Thiago Alcantara masing-masing sudah dilayangkan empat kad kuning, dan bakal berhadapan dengan penggantungan satu perlawanan jika menerima satu lagi kad kuning.

Begitu juga dengan Real Madrid, Cristiano Ronaldo, Xabi Alonso dan Fabio Coentrao berada di ambang penggantungan perlawanan jika tidak berhati-hati sehingga dilayangkan satu lagi kad kuning.

Dengan kedua-dua pasukan akan berhadapan dengan dua perlawanan sebelum pertembungan di Nou Camp, pemain-pemain ini masih berpeluang untuk mengekalkan rekod tanpa dilayangkan kad kuning sebelum pertembungan yang akan menentukan potensi juara La Liga.

Walaubagaimanapun, jawatankuasa pertandingan liga akan memantau rapi Madrid yang dihukum musim lalu dalam Liga Juara-Juara dengan Alonso dan Sergio Ramos sengaja bertindak kasar untuk dilayangkan kad merah berikutan arahan daripada jurulatih, Jose Mourinho yang mahu pasukannnya terlepas perlawanan kumpulan terakhir mereka pada perlawanan yang menyaksikan kemenangan 4-0 ke atas Ajax Amsterdam.

Real Madrid akan bertemu Atletico pada hari Rabu, sebelum menjadi tuan rumah kepada Sporting Gijon pada hari Ahad, manakala Barcelona yang menjadi tuan rumah kepada Getafe pada hari Selasa, akan bertandang ke Valencia pada hari Ahad untuk bertemu Levante.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...