Ads 468x60px

-

Thursday 15 September 2011

Membelai Batang Zakar Lelaki

Batang zakar lelaki perlu dibelai bukan setakat untuk menimbulkan berahi lelaki malah untuk menjaga kesihatan dan kekuatan batang zakar lelaki. Jangka masa seks adalah sekitar 5 minit lelaki perlu keluar masuk batang zakarnya dalam faraj wanita sehingga wanita mencapai nikmatnya. Lima minit itu adalah selepas 30 ke 45 minit belaian, foreplay dan rangsangan.

Belaian batang zakar lelaki boleh dilakukan dengan pelbagai cara.

Yang pertama adalah, batang zakar lelaki adalah berkait dengan seluruh badan lelaki. Sihatnya tubuh badan maka sihatlah batang zakar. Batang zakar bukanlah satu anggota yang perlu dilayan berlainan. Satu badan lelaki juga perlu dibelai.


*** Belaian batang zakar melalui makanan dan minuman ***

Kesihatan batang zakar lelaki bergantung kepada kesihatan. Kesihatan banyak bergantung kepada apa yang dimakan dan diminum. Jaga kesihatan agar tidak hadapi masalah kencing manis (diabetes). Diabetes boleh menyebabkan mati pucuk (impotent). Mati pucuk atau impotent bagi penghidap diabetes tidak secara mendadak. Ia mengambil masa antara 10 ke 15 tahun untuk berlaku.

Kurangkan gula dalam minum dan makanan. Makanan dan minuman sekarang terlebih manis. Jika anda tidak mahu kecewa atau hadapi masalah mati pucuk, maka jaga kesihatan dengan kurangkan gula sekarang. Mintalah air kurang manis dan gantikan kek dan kuih manis dengan buah-buahan.

Bagi penghidap diabetes. Jangan rasa tertekan. Kurangkan pengambilan gula, jangan tinggalkan rawatan perubatan, kurangkan berat badan kepada yang bersesuaian dengan usia, makan makanan yang sihat dan bersenam mampu mengawal kemungkinan mati pucuk. Bertindak awal.

Penyakit tekanan darah tinggi juga boleh mengurangkan kemampuan batang zakar lelaki untuk bertahan lama. Ini adalah kerana kemampuan batang zakar mengeras adalah berkaitan dengan aliran darah. Kencing manis dalam jangka masa panjang mengecil salur darah dan merosakkan salur darah halus. Darah tinggi pula mengganggu aliran darah yang baik ke batang zakar lelaki. Ia merupakan perkara buruk kepada batang zakar lelaki kerana tanpa aliran darah yang baik akan mengganggu kerasnya batang zakar lelaki.

Begitu juga dengan kegemukan. Lemak terutama dalam salur darah akan mula menyumbatkannya. Terutama sekali salur-salur jalur darah sekitar jantung. Ia bukan sahaja meninggikan risiko penyakit jantung, malah meninggikan risiko kemampuan lelaki bertahan lama diranjang. Nafas semakin pendek dan aktiviti biasa seks, umpama aktiviti lasak akibat jantung terlalu bekerja keras.

Bermula sekarang, kurangkan pengambilan makan berlemak terutama lemak tepu yang biasa digunakan untuk membuat makanan segera dan ringan. Lemak tepu ini yang sukar dihadamkan dan selalu menyumbatkan salur darah.

Rahsia membelai batang zakar lelaki agar sentiasa sihat adalah kesihatan lelaki itu sendiri. Makan makanan yang berkhasiat dan rendah lemak tepu. Lakukan senaman ringan setiap masa.

Tingkatkan pengambilan sayur-sayuran dan buah-buahan. Kurangkan gula dan pengambilan garam. Sebagai penambahan asparagus dan buah pisang boleh meningkat libido lelaki.

Amalan makan tongkat ali dan turut membantu dalam mengembalikan paras hormon lelaki yang hilang akibat penambahan usia. Namun begitu tongkat ali yang dimaksudkan disini bukanlah daripada minuman tongkat ali yang diwar-warkan dalam iklan. Isinya terlalu sedikit untuk mendatangkan perubahan. Dapatkan tongkat ali yang sebenarnya difarmasi dan klinik doktor.


*** Belaian batang zakar melalui senaman ***

Cara mudah mengetahui anda seorang lelaki mampu atau tidak bertahan lagi diranjang adalah dengan menaiki tangga satu tingkat ke atas. Sekiranya rasa mengah dan nafas sesak bermaksud anda perlu berubah dengan cepat. Jumpa doktor dan mulakan aktiviti senaman.

Senaman bagi yang tidak biasa lakukannya tidak boleh dilakukan dengan mengejut atau cepat. Ia akan menimbulkan stres yang tinggi dan mengejut. Mulakan dengan senaman mudah dan ringan.

Berjalan setiap hari selama setengah jam baik untuk jantung bermakna baik untuk kesihatan batang zakar lelaki. Ya berjalan mampu membuat jantung anda sihat dan membuat batang zakar anda pun sihat. Berjalan menambahkan lagi aliran darah dikaki. Apa yang ada antara dua kaki anda?

Senaman Kagel yang biasanya untuk wanita turut mendatangkan manfaat kepada lelaki. Ada kajian mendapati, senaman Kagel boleh menguatkan otot kawalan batang zakar yang mengawal keluarnya air mani. Ia sesuai untuk lelaki yang menghadapi masalah kawalan air kencing dan juga yang cepat pancut awal ketika melakukan hubungan seks.


*** Lagi Nasihat Untuk Kesihatan Batang Zakar Lelaki ***

Berhenti merokok dan jangan ambil arak. Kedua-dua ini merupakan perosak utama tubuh badan dan bahagian penting bagi lelaki. Batang zakar.

Jangan kebersihan sekitar batang zakar malah satu tubuh badan lelaki. Pencuci alat kelamin wanita bukan sahaja untuk wanita, malah ianya sesuai untuk lelaki. PH yang sesuai dan tindakan yang lembut membuat selepas cucian kawasan batang zakar lelaki selesa dan tidak berbau akibat peluh.

Jangan segan belilah pencuci kelamin wanita untuk kesegaran dan kesihatan batang zakar anda. Sehinggalah pihak pengeluar mahu mengeluarkan produk ini khusus untuk lelaki.

Tekanan perasaan akibat masalah batang zakar akan menekan lagi perasaan seorang lelaki. Bawa bertenang dan terima hakikat. Masalah dengan batang zakar adalah masalah semua lelaki. Mati pucuk, cepat pancut, tidak subur dan kurang nafsu seks antara masalah-masalah yang semua lelaki. Malah batang terlalu lama mengeras juga adalah masalah, lebih daripada 24 jam akan merosakkan batang zakar. Seks yang sangat kerap dan kasar juga boleh merosakkan batang zakar.

Hanya lelaki tidak mahu berkongsi sahaja dengan sesiapa. Jumpa doktor dan berceritalah dengan doktor. Kebanyakan kes boleh diselesaikan dengan mudah hanya dengan mendapatkan rundingan doktor. Buangkan rasa malu dan berjumpa dengan doktor.

Libatkan isteri anda dalam masalah batang zakar anda. Ianya juga masalah isteri anda. Adakala perbincangan hati ke hati boleh membuat anda ketahui apa yang diinginkan isteri anda dalam seks. Tidak semesti batang perlu keras dan berada didalam. Ada pelbagai cara lagi untuk menikmati seks bagi pasangan suami isteri. Untuk isteri melalui belaian buah dada dan jilatan pada biji kelentit boleh menjadi penyelesaian.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...