Ads 468x60px

-

Monday 24 October 2011

Akibat Tak Tahu Malu Bawak Lari Anak Dara Orang

JOHOR BAHRU: Kemaruk bercinta dengan pelajar sekolah, seorang lelaki berusia 21 tahun tetap tidak mengendahkan amaran keluarga gadis itu supaya meninggalkan pelajar berkenaan hingga memaksa mereka membuat laporan polis di Tampoi, sebelum sepasukan polis menyerbu rumah lelaki itu pada kira-kira jam 12 tengah malam, kelmarin.

Lelaki berkenaan ditahan bersama pelajar sekolah berkenaan sebelum mereka diserahkan kepada sepasukan polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kulaijaya untuk tindakan lanjut.

Difahamkan, sebelum ini lelaki berkenaan pernah ditahan keluarga pelajar berkenaan di sebuah rumah rakannya di Senai dekat sini, beberapa bulan lalu, kerana mengesyaki gadis terbabit dirogol lelaki itu, namun disebabkan tiada bukti kukuh, keluarga terbabit hanya memberi amaran dan menghalang hubungan mereka.

Degil dan tidak serik menyebabkan lelaki dari Sarawak itu tidak mengendahkan amaran diberikan, sebaliknya membawa pulang pelajar tingkatan empat itu ke rumah sewanya di Taman Nusa Bestari di sini, kelmarin.

Terdahulu, lelaki dan pelajar terbabit bertemu di rumah rakan mereka di Senai sebelum dia di bawa ke Taman Nusa Bestari sejauh kira-kira 20 kilometer, selepas mendapat tahu keluarga gadis berkenaan dalam perjalanan untuk menangkap mereka.

Timbalan Ketua Polis daerah Kulaijaya, Deputi Superintendan Kamil Suparmi mengesahkan tangkapan berkenaan dan berkata, lelaki itu kini ditahan reman lima hari bermula semalam bagi membantu siasatan.

“Siasatan awal mendapati lelaki berkenaan membawa pulang gadis berusia 16 tahun itu ke rumah sewanya di Taman Nusa Bestari sebelum ditahan sepasukan polis, tengah malam semalam.

“Pagi tadi (semalam) kami mendapat perintah mahkamah untuk mereman lelaki itu selama lima hari bagi membantu siasatan,” katanya.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...